Ik heb geen VOG ontvangen.

Ik heb geen VOG ontvangen en nu?

Om te voorkomen dat u verschillende instanties moet contacteren. Is het belangrijk om eerst helder te krijgen hoe een VOG-aanvraag verloopt. Er zijn verschillende manieren om een VOG aan te vragen. Afhankelijk hiervan, kunt u bepalen wat u kunt doen als u de VOG niet ontvangen hebt.

VOG niet ontvangen en via de gemeente aangevraagd

Als de VOG-aanvraag via de gemeente is ingediend, dan zijn er 2 contactmogelijkheden. Allereerst kunt u contact opnemen met uw gemeente. U kunt hen vragen of de VOG-aanvraag is verwerkt en bij Dienst Justis ligt. Indien de gemeente uw aanvraag correct hebben verwerkt, dan kunt u contact opnemen met Dienst Justis via het telefoonnummer: 088 998 22 00. Soms is er nader onderzoek nodig, waardoor u wellicht de VOG niet ontvangen hebt.

Terug naar FAQ

VOG niet ontvangen en online de VOG aangevraagd

Als u de VOG-aanvraag online aanvraagt, dan kunt u controleren of u de mail van Dienst Justis heeft ontvangen. U ontvangt de mail nadat uw aanvraag is verwerkt door ons. In de mail vragen zij u om uw identiteit te bevestigen met uw DigiD. Hierna dient u de betaling van €33,85 te voldoen aan Dienst Justis voor de screening. Pas na deze betaling zal Dienst Justis de screening gaan starten.

Heeft u dit allemaal gedaan en toch de VOG niet ontvangen? Dan kunt u Dienst Justis contacteren via het telefoonnummer: 088 998 22 00. Het kan soms tot 8 weken duren als er nader onderzoek nodig is.

Terug naar FAQ Start VOG aanvraag

Binnen 1 minuut uw VOG aanvraag geregeld

Direct online uw VOG aanvragen zonder
afspraak of de gemeente?

Met meer dan 15 jaar ervaring in dienstverlening regelt VOGdesk.nl uw aanvraag veilig en snel.