VOG aanvragen in gemeente Amsterdam

VOG aanvragen in gemeente Amsterdam

Als u ingeschreven staat in de gemeente Amsterdam dan kunt u naar de gemeentehuis voor de VOG-aanvraag. U kunt ook online de VOG aanvragen.

Online VOG aanvragen voor gemeente Amsterdam

Als u in de gemeente Amsterdam ingeschreven staat, kunt u ook online de VOG aanvragen. U kunt direct uw VOG aanvragen zonder formulier van de werkgever en zonder afspraak. In de meeste gevallen duurt het aanvragen niet langer dan 1 minuut. U vult de persoonsgegevens en de gegevens van de organisatie in. Vervolgens selecteert u op welk profiel u moet worden gescreend. Indien dit onbekend is, kunnen wij u daarbij helpen. Hierna betaalt u bij de afronding €7,50. Binnen 1 werkdag ontvangt u mail van Dienst Justis. In de mail staat een unieke code. Deze is 30 dagen geldig. Bevestig uw VOG-aanvraag met de unieke code en uw DigiD. Dienst Justis vraagt u om een betaling met iDEAL te voldoen van €33,85. Na de betaling start Dienst Justis de screening. Mits goedgekeurd, heeft u doorgaans de VOG binnen 2 weken thuis voor in totaal €41,35.

Start VOG aanvraag

Via de gemeente

Voor het indienen van een VOG-aanvraag via de gemeente moet u een ingevuld VOG-aanvraagformulier mee nemen. Van te voren laat u het formulier invullen door de werkgever. Voordat u naar de gemeente gaat, is het aan te raden om eerst een afspraak te maken. Dit kan vaak telefonisch of via de website of mail van de gemeente Amsterdam. Denk aan het meenemen van een geldig legitimatiebewijs en een pinpas of contant geld voor de kosten. Via gemeente zult u in één keer €41,35 moeten voldoen. Na de betaling zorgt een medewerker van de gemeente Amsterdam ervoor dat uw VOG-aanvraag bij Dienst Justis komt, waarna zij de screening starten. Doorgaans kunt u de VOG binnen 4 weken thuis verwachten.

Terug naar FAQ

Binnen 1 minuut uw VOG aanvraag geregeld

Direct online uw VOG aanvragen zonder
afspraak of de gemeente?

Met meer dan 15 jaar ervaring in dienstverlening regelt VOGdesk.nl uw aanvraag veilig en snel.